Gott o blandat!

Idag är jag trött. Sjuklit trött säger många, därför ska jag besöka den elaka sjuksköterskan med vassa nålar snarast. Själv tror jag dock att det är sviter efter gårdagens uppesittarkväll med film och trevligt sällskap. Ska snart gå och lägga mig dock så jag orkar jobba imorn. Ska spika upp diverse saker på väggarna tillsammans med tip eller top eller vad hon hette. Nån tjej från thailand iaf. Hur vi ska kunna prata med varandra har jag dock inte förtått för hon tittar bara konstigt på mig och småler när jag försöker prata engeleska med henne. Thailändskt lexikon kanske?


Elias o Tobbe.


I måndags bjöd Pemsan med mig till Djurparken. Fick hoppa trampolin och det var det mest skrämmande men roliga jag gjort på länge! Nästa gång ska jag göra en volt som dom tuffa små barnen. I måndags stod jag mest och hoppade rakt upp som en stel gammal pinne och höll på att kräkas för varje gång jag såg molnen komma närmre.

Trädjuren var klart snällast på hela parken och dom enda som stod stilla när vi skulle ta kort. Visst är vi väl vackra  i våra delfinmössor?!=)


I helgen var det som alla vet midsommar. Pemsan och jag begav oss ut till Torp i vår trogna gammla vän Putte. I Torp var det fulltav gamla kändisar och en hel massa man var tvungen att prata gamla minnen med. När minnescermonin var över skapade vi oss två fina midsommarkransar av sugrör. Orkade inte plocka blommor! Sugrören hänger än idag kvar på Puttes sidospeglar. Han gör sig i sugrörskransar!
I patyvagnen var det mora träsk för hela slanten och Emelie och jag kunde alla rörelser. Jag vet inte om det är en bedrift, men ändå! Sjukt kul.
Sen begav vi oss hem i Putte mitt i ösregnet. Så klart blev det stuvade makaroner och korv hemma. Det är någon form av ett måste nu för tiden.

På midsommardagen gjorde vi inte mycket till en början. Låg och slöade i soffan tills klockan blev fyra då vi drog till Arkösund. Äta hos Torda och dricka cider tills man blev rund under fötterna. Låna nagelsax av Pia och Tigern och sedan glömma att lämna tillbaks den.
Göra oss vackra för att sedan ha en tjejförfest med vin, cider, cironsnaps och kortspel. Sen vidare till Matti eller Mattis eller vad han nu hette. Där hade dom utedass. Inge för oss. Det luktar äckligt!
Hotellet var en hit för många. Iaf så var vi många där. Kände mig som en sardin nedtryckt i en på tok för liten burk. Ramlade omkull i gröngräset, red på en träsnigel och söp bort halva mobilen. Fick nattgäster osv. Pemsan och jag sov trångt! Delade på en sjuttisäng! Har aldrig varit så nära hennes ansikte.


Tjejförfest.

Dagen efter midsommardagen börjades med att må dåligt, svimma ett par varv och göra sig av med det som magen ansåg vara oviktigt för dagen. Ligga i stolen med en filt uppdragen till näsan för att ingen skulle se hur ful man var och sen försöka sova lite på det. Med nattgäster går det inte att sova dagen efter. Dom pratar och tjatar och jösses vad glad jag var när dom gick!
När man intagit någon form av färg var det bara att ge sig iväg mot duschen fortast möjligt utan at bli uppstäckt av grannarna. Sen tbx till husvagnen, göra sig någorlunda vacker, ta en promenad bort till båtbryggan för att om möjligt kunna hitta min mobilhalva och även möta upp Elias. Ingen mobilhalva så långt vi kunde se, Dock en stackars båt som var döpt till Knut-Albin som vi hittat under natten.


Knut-Albin

Torda stoppade i oss mat medan andra gäster blottade sin blekfeta hy och tillhörande otäcka bröst mitt framför ögonen på oss. Elias höll på att sätta gaffeln i halsen och Pemsan fick ett hysteriskt sammanbrott. "Hon var fantastiskt ful" menade Elias och vi var inte sena att hålla med.
Källa med tillhörande sällskap mötte upp. Källa hade ont i ryggen då han spenderat natten på grusgången till sitt hus. Har du ingen säng Käll?
Sen åkte vi båt, Oflyt hette den vilket ledde till ännu ett asgrav. Vi flickor var visst inte så smidiga så vi väntade snällt vid bryggan till kapten hade varit så vänlig och vänt på båten så vi kunde kliva ombord på ett säkert sätt. "jag är livrädd" skrek Pemsan och klamrade sig fast i kaptenens arm. Förmodligen har han blåmärken än idag! Åkte in och tankade och mötte upp Tobbe och Tobbe. Fann ett piratskepp från Åland som intresserade oss en massa. Förmodligen var det sjukt dyrt! Sen åka en sväng, halvsova i det mysiga gungandet och drömma om en sommar i skärgården. Den börjar närma sig! "Det ska va städat i helgen! Inte mer än en sjuttis var!" Nej Tobbe, vi lovar!


Besättningen bestående av mig själv, Pemsan, Tobbe x2 pch Elias.

Idag åkte vi till sörjön för vad vi trodde skulle bli ett stillsamt solande med stillsamt bad. Aj vad fel vi hade! I sörsjön har dom nämligen "mördaränder" (låtsasord) som är sjukt elaka, närgågna och inte minst hungriga! Det smartaste vi har gjort i vårat liv var iaf inte när vi började mata dom 8 äckliga hungriga små mördarliven. Efter det var det kört! Bara att ställa sig upp och springa så långt man kunde från filtarna. Insåg sen att det faktiskt var våra filtar, så vi tog mod till oss och gick tillbaks. Jag fick tag i ett träracket och skulle slå ihjäl dom. Men det fick man inte. Änder är väl fan inte fridlysta? Mitt liv skulle vara mycket bättre utan 8 mördaränder.
Det finns även konstiga barn vid sörsjön som mediterar dagarna långa. Idiot?



Nu sova. Det har varit en lång dag och imorn lär den bli minst lika lång.

Puss och på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback